הגיע הזמן שנכיר

דנה קריב, מומחית יחסי ציבור מזה למעלה משני עשורים, בהם עבדתי עם מגוון רחב של עסקים גדולים וקטנים, מותגים מקומיים ובינלאומיים וחברות מוכרות ופחות. אבל לא הגעת לעמוד הזה בכדי לקרוא על העסק, אלא כדי להכיר קצת יותר את האישה שמאחוריו- אותי. היי, אני דנה, תל אביבית בנשמה, דודה שרופה ל-9 אחיינים מדהימים ומאמינה שלכולנו מגיע ליהנות מהחיים

שוויון זכויות ודרך ארץ הם ערכי היסוד על פיהם אני חיה ופועלת, גם בעסק וגם בחיי הפרטיים, ונהנית מכל אתגר; מלהצעיד עסק קטן ואנונימי למותג נחשק ומוביל ועד מציאת הלוקיישן הכי שווה בחוף בשבת עמוסה בים

אני מזמינה אותך לצלול קצת לעולם המרתק שלי המשלב בתוכו את כוחה של התקשורת ועולם הדיגיטל, להכיר את מאחורי הקלעים של כל המותגים המובילים במשק ובעיקר להבין- שגם העסק שלך יכול (וצריך) להיות ביניהם

למה לבחור

DKPR

  • יחסי ציבור זה אחד מכלי השיווק הכי קריטיים שיש לכל עסק, בכל גודל. לא סתם כולם רבים על כל כותרת בעיתון. יחסי ציבור עוזרים לבניית תדמית חיובית של המותג, יצירת ביטחון ותחושת אמון מול הקהל, מעניקים חשיפה ענקית ורחבה לכל פלחי השוק. ביחסי ציבור אנו מתעסקים ומשתמשים בחלק האמין והעיתונאי של התקשורת, ולא בחלק הפרסומי שדורש הון עתק שאין לעסק קטן ובינוני, כך שיחסי ציבור טובים ומקצועיים לא רק משווקים ומוכרים, אלא גם חוסכים לכל עסק עשרות עד מאות אלפי שקלים כל חודש מחדש

  • כל עסק יודע שבלי שיווק הלקוחות לא מגיעים. אחד הכלים הכי כלכליים וחסכוניים שיש לעסק זה הכלי שנקרא יחסי ציבור. לרתום את כוח התקשורת והדיגיטל לשיווק, מיתוג, יצירת מודעות וחשיפה רחבה של העסק, הערכים, האג'נדות ומוצריו. בעזרת אסטרטגיות מדויקות יחסי ציבור יכולים להפוך כל עסק אנונימי, מתחיל או ותיק, לאוטוריטה בתחומו

  • יחסי ציבור הם ממש לא רק לעסקים גדולים. לצערי רוב העסקים הקטנים בכלל לא מודעים לכלי המדהים הזה, שהעסקים הגדולים לא מעיזים לוותר עליו, כמו שאמר ביל גייטס, מייסד מיקרוסופט, “לו היה לי רק דולר אחד -הייתי משקיע אותו ביחסי ציבור”. בניגוד לקמפיין פרסום מדוייק מובילשעתוצאות אבל עולה הון עתק, יחסי ציבור לא עולים כסף

  • שיווק דיגיטלי זה להשתמש בכוח של אתרים ורשתות חברתיות. זה כוח חשוב אבל הוא לא יכול לעמוד בפני עצמו. יחסי ציבור משלבים גם את הדיגיטל אבל גם את הפרינט ואת האופליין ביחד- וזה הכוח האמיתי! המון עסקים חיים באשליה שאם הם רק יפתחו אינסטגרם העסק יתפוצץ והם תוך חודשים ספורים יהיו אוטוריטה בתחומם. המציאות מוכיחה אחרת. בסוף הכוח של התקשורת גדול יותר מהכוח של הרשתות החברתיות ואנחנו נעזרים ברשתות כדי לקדם את מה שהתקשורת קבעה שהוא הכי טוב, הכי נכון והכי חשוב. התקשורת, בניגוד לרשתות החברתיות, נתפסת כהרבה יותר אמינה ומהימנה מאשר כל פוסט שכל אדם יכול להעלות בבלוג או ברשת בלי פיקוח. כוחה של כותרת רב יותר מכוח כל כלי שיווקי אחר ולכן הכי משתלם וחשול להשקי ביח”צ

  • , יחסי ציבור יכולים להיות כלי לאסטרטגיית חדירה ראשונית ויכולים להיות כלי שיווקי שמלווה כל עסק לצמיחה וגדילה לאורך שנים. בעולם אידיאלי עושים יחסי ציבור בצורה שוטפת כל הזמן, אבל גם אם אינך מכירה עדיין את הכוח המדהים של יחסי ציבור- את יכולה לבחור במהלך החדרת המותג לשוק ואז להחליט אם את ממשיכה באופן שוטף או משתמשת בכלי בכל פרויקט

  • תקציב מוגבל זה משהו שיש לכל עסק. גם עם המותגים הבינ”ל שעבדתי, תמיד היה תקציב מוגבל. כשיש הגבלת תקציב, עדיף להשקיע אותו ביחסי ציבור מכיוון שפרסום עולה הרבה יותר וזה לא משהו ששום עסק קטן ובינוני יכולים להרשות לעצמם. גם המותגים הגדולים ביותר לא מוותרים על דובר או אשת יחסי ציבור למותג. הידעת שיחסי ציבור זה גם עבודה עם למשל משפיענים? כך שזה ה-כלי שאסור לוותר עליו, כי הוא השיווק הכי חזק וזול שיש. זה הזמן לדבר איתי וביחד נבנה תוכנית עבודה נכונה בהתאם לתקציב שיש לך

אז למה מחכים? זה הזמן שנדבר